Translate

вторник, 1 септември 2015 г.

Моята мисия и "Морето не е за една ваканция"



Първата ми публикация ще бъде за най-скорошното събитие, което заслужава да бъде отбелязано, въпреки че имам идеи и материал, събирани от поне 8 години...толкова много идеи, които искам да споделя, да реализирам.... направо  понякога мисля, че ще се пръсна.... надявам се този блог да намали напрежението и да мога да водя нормален живот ;) :P

На 12  август 2015 год. Greenpeace -Varna и няколко други организации се обединиха зад общата идея да се съхранят плажовете и морето в кампания  под наслов  " Морето не е за една ваканция". 
Много се радвам, че имах възможност да се включа в събитието на 12 август- то се състоеше в арт-работилница (trash art) + събиране на фасове от плажната ивица. 
Разбира се един от най-важните причини да се включа освен да бъда полезна в кауза, в която вярвам, са ХОРАТА... много е приятно да виждаш хора, които също искрено се вълнуват от околната среда, които мислят за даден проблем и се ангажират в решаването му (не само на думи). 

Тъй като Коста( това е приятелят ми и аз често ще го споменавам в блога, затова ако някой е решил да ме чете..направо го запомнете, пък и той си има блог> http://iplanttree.blogspot.com/2015_08_01_archive.html ) беше участвал  същия ден в друга благотворителна акция, не настоях  да ме придружи, а се обърнах към брат ми за компания и съвсем логичен беше моя избор, защото знам, че "замърсяването на околната среда" не му е безразлична тема и той много пъти се е захващал в рециклиране, чистене, съдене на дръвчета , часът на Земята и т.н.  ( Ето и тук ще се подкрепя с линк, за да не бъда голословна > http://ssstoyan4088.deviantart.com/gallery/

Разбира се, не знаех какво точно да очаквам-дали щеше да има осигурени материали за работа и за нас-  и затова тръгнах към Морската градина с торба пълна със стари химикали и  30 нови пълнителя. 
Това беше мисията ми - да съживя старите химикали за нови мастилени километри !!!
 Знаех, че и брат ми обича да се занимава с такива неща-да майстори,  да разглобява и сглобява, затова идеята ми се оказа много удачна. 
освен това, приготвих ръкавици и събрах още няколко .... пак ще трябва да използвам кавичките..."боклука">>> защото това, което един вижда като абсолютно ненужно, за някой друг с малко по-гъвкаво мислене,  предмета се превръща във възможност да създаде красота.
(тук пък ще приложа линк към канала на Арвинд Гупта...много яко старче >>>  https://www.youtube.com/user/arvindguptatoys/playlists)

Накрая, взех със себе си и ужасното главоболие, което ме тормозеше цял ден; което се подхранваше от силната музика, ехтяща от другите шатри в Морската и ....да, това беше единственото гадно нещо този ден... За съжаление, в крайна сметка се предадох на болката и късно вечерта  взех хапче, защото сигурно нямаше да заспя. 

и така .. като пристигнахме на място, разбрах, че не е трябвало да се притеснявам- материали за работа и оръдия на труда  имаше колкото щеш !Организацията беше много добра. Имаше много усмихнати хора, с хубави идеи и сръчни ръце... дори се включиха и няколко деца-най-безстрашни са най-малките. 

Събирането на фасове започна още на терен, защото щеше да е направо иронично, земята под нас да бъде осеяна с фасове и в същото време -нали...
В уреченият час шепа хора отидохме  и долу , на плажа, да "наберем " фасове и в крайна сметка с любопитство очаквам какво ще измайсторят с тях организаторите, защото идеята беше да бъде направена инсталация. Малко шок-терапия :), защото хората ще се научат да прибират едрия боклук, но "дяволът е в детайлите" ... трябва да сме безкомпромисни и ситото на съзнанието ни (по принцип -за всичко, трябва да е така) да е много ситно, да не пропуска дори и малки неща като ...угарката!
(Изкушавам се  тук да натрапя мнението си относно пушенето... )

Между другото, всеки получи  тениска с логото на кампанията "Морето не е за една ваканция ", което беше много приятна изненада ... и ето аз тук съм я използвала за фон >>>




Относно моята МИСИЯ-не успях да я популяризирам толкова, колкото ми се искаше... да, свършихме много работа с брат ми; половината химикали върнах обратно в къщи и ще ги използвам отново(и отново, и отново...), но остана  в мен чувството, че можех да направя повече. Надявам се, че тази статия в  блога ми ще премахне поне част от това лошо чувство.

вярвам, че има смисъл да се инвестира в пълнители, които да заменят изхабените, защото:

1. има някои химикали, които са толкова удобни за писане, че е много жалко да се разделяме с тях. 

2.Ако химикалът е подарък от скъп приятел или сувенир от далечно място ? 

3.ако може да се удължи животът на една пластмасова  вещ, защо да не спестим един боклук?

4. Не ! вещоманията е нещо съвсем различно ...тема, която смятам да засегна в бъдеще между другото.

5. много често пълнителите в еднократните химикали ( които почти винаги не са с прозрачно тяло) са наполовина напълнени и това е изключително дразнещо  с това, че за кратко време се изхабяват и то в най-неподходящия момент (!!!) и съответно те са източник на много повече боклук. 

6.алтернатива са еко-химикалите, чието тяло е направено от рециклиран картон.

7.есетра :) 




Няма коментари:

Публикуване на коментар